+46 707 107033
SV EN 

Globalfish Sweden AB valde CloudOffice för att lösa sina utmaningar

Fisk grossist
23.07.2020

Globalfish Sverige AB, ett grossistföretag som säljer fisk och skaldjur till stora matkedjor och restauranger må vara nystartat, men erfarenheten från branschen är lång. Efter 20 år på marknaden visste de vad de behövde, vilka problem de ville ha hjälp med. Två av dem var spårbarhets- och batchhantering!

Snabb implementering

Awad Yusuf är VD på Globalfish Sweden AB och berättar att som nystartat företag sökte de efter ett, för grossister väl lämpat, affärssystem som skulle kunna hjälpa dem med bland annat spårbarhets- och batchhantering. De kom snart i kontakt med CloudOffice – och de är mycket nöjda med resultatet.
Inom kort hade CloudOffice blivit implementerat och Globalfish kunde börja arbeta i sitt nya system.

– Allting tog en vecka, säger Awad. Det inkluderar utveckling av nya funktioner som vi behövde. Vi beskrev våra krav på systemet och när vårt konto blev färdigt, var de nya funktionerna med. CloudOffice support hjälpte oss med inläsning av alla register, till exempel produkter, priser, kunder, leverantörer osv.

Utvecklingen av de nya funktionerna kostade dessutom ingenting extra utöver de löpande kostnaderna.”

Kraftfullt och användarvänligt

Nu hanterar Globalfish all försäljningsverksamhet i Cloudoffice och allt har rullat på fint sedan starten. Awads försäljningskollega var t.o.m. ny på det här med online-system, men hanterar nu smidigt alla dagliga uppgifter, lägger kundorder, gör utskrifter, skapar följesedlar med mera. Awad själv arbetar också han i systemet.

Det är just det som CloudOffice arbetar med, att bygga ett system som är kraftfullt och har många funktioner men som ändå är användarvänligt.

– Det är det som jag gillar med systemet, säger Awad, att det är avancerat och kan anpassas för att lösa olika problem. Ifall vi har någon utmaning, är jag säker på att systemet kan lösa det.

Tidsbesparande och smidigt

Vilka moment fungerar bättre och enklare nu efter att Globalfish börjat använda CloudOffice?

Batchhantering, integration med Fortnox program, och rapporter. Vi gillar de massiva rapporter som programmet ger oss.

Ytterligare en positiv överraskning för Globalfish var även Relaterade dokument-funktionen i CloudOffice, som verkligen underlättar för användaren och ger kontroll.

– Det finns även något annat som jag aldrig sett i andra program. Det är att programmet visar struktur över länkade dokument för vartenda dokument i systemet. Det vill säga att man ser alla handlingar i dokumentflödet och man förlorar ingen information. Man har kontroll i systemet.

Bara fördelar

Awad ser inga nackdelar med CloudOffice och det är ju inte svårt att förstå.

-Nej, menar Awad, vi har använt programmet ganska länge och vi upplever inga problem.
Jag måste även säga att programmet ju är väldigt stort och avancerat. För att anpassa systemet behöver man hjälp från CloudOffice support. Det är ovanligt att program har en såpass stor anpassningsförmåga som CloudOffice har.

Detta stämmer väl! Det är CloudOffice mål att varje kund får just ett anpassat system som löser alla moment, t.o.m. deras specifika behov. Vi håller en tät kontakt med våra kunder och reagerar ifall de behöver våra råd eller hjälp med anpassningar, inställningar datainläsningar och annat.

Affärsrutinerna då, fick dessa ändras efter att CloudOffice kommit in i bilden?

– Vi började använda CloudOffice från första dagen. Det vill säga alla affärsprocesser byggdes på så sätt att de stöds och kompletteras av CloudOffice, säger Awad.
Vi är nöjda och allt fungerar bra!

Läs mer här om hur du och ditt företag kan bygga ett anpassat affärssystem efter just dina förutsättningar och behov!